Opleiding Schoolleider Vakbekwaam
Dat vraagt om toekomstbewust leiderschap.
Schoolleiders zijn ná de leraren de belangrijkste factor in de leerprestaties van leerlingen op hun school (Branch, Hanushek & Rivkin, 2012). Zij kunnen hierin hét verschil maken ten opzichte van andere scholen. We kunnen daarbij stellen dat de taken van een schoolleider meer divers, uitdagender en vooral ook complexer zijn geworden.
Een deelnemer over de opleiding:
“Je wordt gezien en gehoord. Inhoud voldoet aan de eisen van de hedendaagse praktijk. De lessen zijn inspirerend en motiverend.”
Inhoud
Onze visie op toekomstbewust leiderschap
- Locatie: (regio Eindhoven, namelijk) Helmond.
- Een unieke internationale studiereis naar Wales.
- Een directe verbinding naar de praktijk, eigen (team) processen en het schoolbeleid.
- Inspirerende en activerende werkvormen met veel ruimte voor uitwisseling.
- Handvatten om op zoek te gaan naar de impact van jouw persoonlijke ontwikkeling op de ontwikkeling van de school en andersom. Door kennis niet te claimen, maar juist te delen!
- Voor de lerende, onderzoekende professional: toegang tot de digitale leeromgeving van OMJS om nieuwe inzichten met andere studenten delen en enkele uitgaven die je niet mag missen als schoolleider.
Jouw docenten

Vragen? Neem contact op met Henk.

Wat anderen over haar zeggen:
- Luisterend
- Goede scherpe vragen stellen
- Persoonlijk en betrokken
- Verbinder
Kennis en vaardigheden op het gebied van:
- Teamontwikkeling
- Leiderschapsontwikkeling
- Coaching
- Ouderbetrokkenheid
- Cultuur en verandering
- Systemisch werken
Hieraan kun je merken dat je met Hens werkt:
- Goedlachs en humor
- Gaat soms ook over honden
- Oprechte interesse in jou als persoon
- Concreet en dichtbij
Vragen? Neem contact op met Hens.
Maatwerk?
Onderwijs Maak Je Samen kan alle opleidingen, studiereizen, studiedagen, trainingen en leergangen op maat aanbieden. Onze docenten en trainers zijn in staat om in overleg met de organisatie het aanbod op maat te ontwerpen en de transfer naar de eigen praktijk te realiseren.

