Veertig vragen voor verrijking PO
Uitgeverij OMJS komt in samenwerking met Fannie van Schaik en Suzan Valkenburg van Sociaal Flexibel met de nieuwe uitgave ‘Veertig vragen voor verrijking PO’. Het is een aanvulling op de al eerder verschenen Veertig vragen voor verrijking VO.
Veertig vragen voor verrijking PO biedt uitdagende vragen vanuit allerlei verschillende vakgebieden en prikkelen de interesse van kinderen van groep 4 t/m 8. Zowel de taxonomie van Bloom als DenkBeelden zijn als bron gebruikt in de ontwikkeling van dit product om effectieve denkprocessen bij leerlingen te kunnen versterken en structuur te geven in de informatie die leerlingen moeten onthouden.
Doelgroep
‘Veertig vragen voor verrijking PO’ is bedoeld voor leerlingen die meer verdieping en verrijking nodig hebben. Deze leerlingen kunnen zich namelijk vaak nog verder ontwikkelen op het gebied van het proces van leren. Succesvol zijn zonder inspanning draagt niet bij aan het gevoel competent te zijn – het gaat tenslotte vanzelf – en aan de motivatie om te leren (Van Gerven, 2016).
De kaarten
De voorkant is voor de leerling. Hierop staat de vraag met daarbij een uitdagende introductie. De leerling gaat op onderzoek uit en verwerkt de antwoorden in een presentatie of product.
De achterkant is voor de leraar. Hierop staan suggesties om het leerproces van een leerling verder te ontwikkelen.
Auteurs
Ontwikkeld in samenwerking met Fannie van Schaik en Suzan Valkenburg van ‘Sociaal Flexibel’. Uitgever Iris overhandigde het eerste exemplaar aan Fannie en Suzan tijdens een interne dag van OMJS!
Product- en bestelinformatie:
Uitgever: Uitgeverij OMJS
Auteurs: Fannie van Schaik & Suzan Valkenburg
Taal: Nederlands
EAN: 6090938932911
Uitvoering: speldoos, kleur
Jaar van uitgave: 2022
Druk: 1e druk
Aantal pagina’s: 40 A5-kaarten
Veertig vragen voor verrijking PO is een aanvulling op de eerder verschenen:
Veertig vragen voor verrijking VO
Deze tool biedt je veertig voorbeelden van leervragen die de leerlingen uitdaging bieden, gebaseerd op het hogere-orde-denken volgens de taxonomie van Bloom. Op elk kaartje staat een concrete leervraag in de context van een van de vele vakgebieden in het voortgezet onderwijs.