Veertig vragen
voor verrijking VO
Uitgeverij OMJS komt in samenwerking met Eshter de Boer, van 'Bijzonder Gewoon Begaafd', met Veertig vragen voor verrijking.
Deze tool biedt je veertig voorbeelden van leervragen die de leerlingen uitdaging bieden, gebaseerd op het hogere-orde-denken volgens de taxonomie van Bloom.
Op elk kaartje staat een concrete leervraag in de context van een van de vele vakgebieden in het voortgezet onderwijs. Samen dekken de leervragen het brede scala aan vakgebieden in de school. Elk kaartje biedt ook ideeën en mogelijkheden tot aanpassing en verdieping. Daarnaast is helder weergegeven binnen welke categorie van hogere-orde-denken de leervraag valt.
Doelgroep
‘Veertig vragen voor verrijking’ is ontwikkeld voor docenten in het voorgezet onderwijs die meer maatwerk willen bieden aan hun leerlingen.
Neem alvast een kijkje:
Overhandiging
Van idee tot realisatie. Het blijft speciaal om na maanden het product uit je gedachten in eigen handen te hebben.
Zo konden we Esther de Boer, mede-ontwikkelaar van Veertig vragen voor verrijking, haar een eerste exemplaar overhandigen!
